اصلا چرا باید برنامه نویس بشیم؟




خب بذارید داستان و از خودم شروع کنم!!
من اگه ایران نبودم و شرایط مجبورم نمیکرد با اختلاف خیلی کم سمت برنامه نویسی نمیومدم
هر چند علاقم به برنامه نویسی نسبت به اون دو تا رشته دیگه خیلی کمتر نبود ولی تفاوت داشت بالاخره
در هر صورت اومدم تو این رشته
هر چند که اصلا مهم نیست دارید چه رشته ای میخونید و کجا کار میکنید . من بهتون میگم فقط برنامه نویسی کنید :)
آها قرار بود مزیتاش و بگم (البته اینا فقط نظر منه . اصلا اندیشمندانه و حرفه ای و علمی شاید نباشه) :
  • برنامه نویسی خلاقیتتون رو فوق العاده میبره بالا
  • باعث میشه فکرتون درگیر شه
  • شما رو به یک سازنده تبدیل میکنه که این خیلی باعث شادی میشه
  • میتونید کارهاتون و باهاش ساده تر کنید
  • اگه مثل من آدم تنهایی هستید یک دوست خوب برای شما میشه
  • تو هر زمینه ای میتونید باهاش فعالیت کنید
  • هر جایی و تو هر شرایطی میتونید کار کنید
  • میتونید کار رو با یک جمع یا تنهایی پیش ببرید
  • دوستای شما میتونن از هر نقطه توی دنیا باشن و شما واسه انتخابشون محدودیت ندارید
  • اهداف انسان دوستانه که دیگه تا دلتون بخواد اینجا هست
  • و از همه مهم تر واسه من این بود که اینجا #آزادی در بیشترین حد خودش نسبت به بقیه کارها و نقاط دنیا وجود داره
  • و...
اینا شاید واسه شما زیاد مهم نباشن ولی بهتون قول میدم خیلی از ویژگی های مدنظر شما اینجا وجود دارن و کاری میکنن که شما از دنیای برنامه نویسی به جهان سلام کنید :)
پس قبل هر چیزی سعی کنید یکم راجب برنامه نویسی مطالعه کنید تا موضوع براتون شفاف تر شه

تو موضوع کلمه "داستان" اومده ، دلیلشم اینه که داستان های بسیار زیبایی از موفقیت های برنامه نویسی نوشته شده که چطور یک فرد تونست پولدار بشه یا جدا از داستان پول تونست جهان رو متحول کنه !!!
به عنوان نمونه میتونید داستان های موفقیت برنامه ها یا شرکت های بزرگی مثل فیسبوک ، اینستاگرام ، انگری بردز و... را مطالعه کنین.